זעזוע • ספר תורה הוברח בחצאית; בכירת 'נשות הכותל' נעצרה

עיכובה נעשה מיד בסיום תפילת ראש חודש סיון של נשות הכותל, שבה השתתפו יותר מ-80 נשים, מספר נמוך יחסית בהשווה לחודשים קודמים
בנצי ליזרוביץ וישראל אוחיון 1 Comment on זעזוע • ספר תורה הוברח בחצאית; בכירת 'נשות הכותל' נעצרה

האירוע התרחש בזמן תפילת ראש חודש המתקיימת מדי חודש על ידי נשות הכותל במקום • עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הגיב למעצר: "משטרת ישראל החליטה למלא את פקודותיו של רב הכותל במקום לעשות את תפקידה ולשמור על החוק"

הכותל המערבי
עיכובה נעשה מיד בסיום תפילת ראש חודש סיון של נשות הכותל, שבה השתתפו יותר מ-80 נשים, מספר נמוך יחסית בהשווה לחודשים קודמים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עליית מדרגה בפרובוקציה החודשית: נשות הכותל הצליחו להבריח ספר תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי, על ידי – לא פחות – הסוואתו תחת בגדיהן. שוטרים שהיו במקום הביעו זעזוע מחילול הקודש.

כמידי ראש חודש, גם היום החלו נשות הפרובוקציה לעורר מהומות בכותל המערבי, וניסו להכניס ספרי תורה לעזרת הנשים בניגוד להחלטות רב הכותל. בעקבות כך מנכ"לית ארגון נשות הכותל עוכבה הבוקר (שלישי) לחקירה על ידי משטרת הכותל המערבי בירושלים, וזאת בשל הפרה של הסדר הציבורי.

עיכובה נעשה מיד בסיום תפילת ראש חודש סיון של נשות הכותל, שבה השתתפו יותר מ-80 נשים, מספר נמוך יחסית בהשווה לחודשים קודמים. מהארגון נמסר כי התפילה עברה בשקט, והסיבה לעיכוב היא הברחת ספר תורה לעזרת הנשים.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הגיב למעצר: "משטרת ישראל החליטה למלא את פקודותיו של רב הכותל במקום לעשות את תפקידה ולשמור על החוק. לא ברור כיצד מצליח רב הכותל להשתמש במשטרה לצרכיו המגזריים פעם אחר פעם.

"בעבר עצרו את נשות הכותל בגלל טלית ותפילין, עד שבית המשפט קבע שהרב רבינוביץ חרג מסמכותו והמשטרה שגתה, וכעת יקרה אותו דבר בגלל ספר תורה. מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם בה יהודים לא נהנים מחופש דת. וזו הרי מדינת היהודים, לא?"

רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ הביע זעזוע מהברחת ספר התורה על ידי נשות הכותל תחת בגדיה של אחת מהן: "יהודים בכל הדורות מסרו נפשם למיתה כדי לשמור על קדושתו וכבודו של ספר התורה, אך עבור נשות הכותל זכויות הפרט "כביכול" שלהן קדושות יותר.

"ביום שבו התאספו בני ישראל כאיש אחד בלב אחד תחת הר סיני, באה קבוצה בדלנית וצעקנית זו ומפיצה פילוג ושנאה. אין לך חילול ה' גדול מזה".

הוא הפציר בשר לעניני דתות הרב דוד אזולאי לקבוע, אחת ולתמיד, נוהל ברור ומחייב להתנהגות בכותל ולעצור את הביזיון שמתחולל מדי ראש חודש במקום הקדוש.

כזכור מתווה הכותל ופרשת הרפורמים נמצאת בעין הסערה בימים אלו בכנסת, ומביא למחלוקת רבה בין הרבנים הראשיים, חברי הכנסת החרדים וראש הממשלה.

"כאחראי על קדושת הכותל המערבי אקבל על עצמי בל"נ לצום על ביזוי ספר תורה" אמר רב הכותל.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ב"ה
    לפי הצילומים אותה אישה מנשות הכותל דווקא באה לכותל עם מכנסיים ולא עם חצאית כשהיא הכניסה את ספר התורה.
    בכל מקרה, עדיין לא הבנתי למה מכל הכותל הארוך הן בוחרות תמיד לבוא דווקא לחלק ממנו שהוא בית כנסת אורתודוקסי.